Kategori:  

Facebook sayfamızı beğenerek bize destek verebilir, sorularınızın daha hızlı cevaplamasını sağlayabilirsiniz.



merhabalar geçen sene yazlık bir bölgeden daire aldım toplamda üç daire bir dükkan merkezi sistem katı yakıtlı (kömür) ben birkaç ay yazın kalıyorum kışın kalmıyorum ben bu kömür parasına katılmak zorundamıyım
Sayın Efe Kat Mülkiyeti Kanunu 20.madde düzenlemesine göre, ''Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça : a) Kapıcı, kaloriferci, bahçıvan ve bekçi giderlerine ve bunlar için toplanacak avansa eşit olarak b) Anagayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım,koruma,güçlendirme ve onarım giderleri ile yönetici aylığı gibi diğer giderlere ve ortak tesislerin işletme giderlerine ve giderler için toplanacak avansa kendi arsa payı oranında Katılmakla yükümlüdür. c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerinde kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz. Gider veya avans payını ödemeyen kat maliki hakkında, diğer kat maliklerinden her biri veya yönetici tarafından yönetim planına, bu Kanuna ve genel hükümlere göre dava açılabilir, icra takibi yapılabilir. Gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki ödemede geciktiği günler için aylık yüzde beş hesabıyla gecikme tazminatı ödemekle yükümlüdür.'' Giriş ve Zemin katların yada Dükkan sahiplerini asansör ve otomat,su gideri gibi bazı giderlerden muaf tutulmaları yasal olarak mümkün ise de bu hususta yönetim planında düzenleme olup olmadığına yada kat malikleri kurulunca alınmış bir karar olup olmadığına bakmanız ve ona göre talepte bulunmanız gerekmektedir.Bu yönde farklı bir düzenleme yada alınmış bir karar yoksa yukarıdaki yasa maddesi gereği tüm bağımsız bölüm malikleri tüm bina giderlerine katılmak durumundadır.
03.12.2016 - Mustafa Efe
18 dairelik apartmanımizda,yönetici, geçen Ekim ayında toplantı düzenledi ve binaya mantolama kararı çıkararak iş prosedürünun bitim aşamasında bir duyuru asmak sureti ile Daire sahiplerinin payına düşeni, kısmen peşin ve kısmen taksitli olmak üzere DOĞRUDAN YÜKLENİCİ FİRMANIN BANKA HESABINA ödemeye yönlerdirdi.Daha doğrusu,Apt.kapısına asılan duyuruyu, yönetim mi?yoksa yüklenici firma mi yaptığı anlaşılmıyor ad ünvan imza yok. Soru: Mantolama giderlerine ilişkin ödemelerin,Apt.İşletme Defteri'ne işlenmeksizin doğrudan yüeklenici firmaya ödenmesi K.M.K.na uygun mudur?Varsa böyle bir karar geçerli midir?Kat maliki olarak ne yapılabilir? Teşekkürler.
Sayın Kasırcı Konu hakkında alınan kat malikleri kurulu kararınızı esas almalısınız.
01.12.2016 - Mustafa KASARCI
Merhaba 24 daire 11 dukkandan olusan yerde dukkan kiracisiyim apt gorevlisi icin odenen rakam daireler ile ayni boyle olmasi normalmidir?? Dukkan olarak apt gorevlisinden bir hizmet almamaktayim...cevabiniz icin simdiden tesekkurler
Sayın Dinçer Kat Mülkiyeti Kanunu 20.madde düzenlemesine göre, ''Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça : a) Kapıcı, kaloriferci, bahçıvan ve bekçi giderlerine ve bunlar için toplanacak avansa eşit olarak b) Anagayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım,koruma,güçlendirme ve onarım giderleri ile yönetici aylığı gibi diğer giderlere ve ortak tesislerin işletme giderlerine ve giderler için toplanacak avansa kendi arsa payı oranında Katılmakla yükümlüdür. c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerinde kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz. Gider veya avans payını ödemeyen kat maliki hakkında, diğer kat maliklerinden her biri veya yönetici tarafından yönetim planına, bu Kanuna ve genel hükümlere göre dava açılabilir, icra takibi yapılabilir. Gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki ödemede geciktiği günler için aylık yüzde beş hesabıyla gecikme tazminatı ödemekle yükümlüdür.'' Giriş ve Zemin katların yada Dükkan sahiplerini asansör ve otomat,su gideri gibi bazı giderlerden muaf tutulmaları yasal olarak mümkün ise de bu hususta yönetim planında düzenleme olup olmadığına yada kat malikleri kurulunca alınmış bir karar olup olmadığına bakmanız ve ona göre talepte bulunmanız gerekmektedir.Bu yönde farklı bir düzenleme yada alınmış bir karar yoksa yukarıdaki yasa maddesi gereği tüm bağımsız bölüm malikleri tüm bina giderlerine katılmak durumundadır.
01.12.2016 - Nermin Dincer
1.soru:Sahis komurlu merkezi sistemden bireysel kombiye kafasina gore gecebilirmi Sahis ben bireysel kombi taktirdim komur almayacagim diyor hakki varmi. 2.SORU :Uyarilarimiza ragmen bunlar hakkinda diretirse ne yapmami tavsiye edersiniz.Nasil bir yol izlemem gerekir.teSekkurler
Ssayın Çetinkaya KMK 42.madde gereği,"Kat maliklerinden birinin isteği üzerine ısı yalıtımı, ısıtma sisteminin yakıt dönüşümü ve ısıtma sisteminin merkezi sistemden ferdi sisteme veya ferdi sistemden merkezi sisteme dönüştürülmesi, kat maliklerinin sayı ve arsa payı çoğunluğu ile verecekleri karar üzerine yapılır. Ancak toplam inşaat alanı ikibin metrekare ve üzeri olan binalarda merkezi ısıtma sisteminin ferdi ısıtma sistemine dönüştürülmesi, kat maliklerinin sayı ve arsa payı olarak oybirliği ile verecekleri karar üzerine yapılır."karar alınmasan ısınma sistemi değişikliği yapılamaz.Aksi davranan kişi hakkında dava ve icra takibi yapma hakkınız bulunmaktadır.
30.11.2016 - Ahmet Çetinkaya
iyi günler aprtmanda yönetim kurulu üyelerinden olmak için kesinlikle ev sahibimi olmak gerekir. ev sahibinin vekaletiyle yöneti kuruluna girebilirmiyim
Ssayın Demir KMK 34.madde gereği yönetici kat maliklerinin sayı ve arsa payı çoğunluğu ile kendi aralarından yada dışarıdan biri olarak görevlendiirlebilir. Kat malikleri kurulunca seçilmeniz halinde yönetim kurulunda yer almanızda hukuken bir engel bulunmamaktardır.
30.11.2016 - murat demir
Öncelikle bizleri bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederiz. Benim sorum oturduğum binada toplantıda alınan birçok karar ve alınan kararlar da karar defterine yazılarak çoğunluğun imzasına sunuldu ve kabul edildi. KARARLARDAN birisi de benim oturduğum dairenin (giriş katta oturuyorum) alt tarafından yalıtım yapılması ile ilgiliydi. Alınan kararların tamamı yapıldı fakat belirtmiş olduğum yalıtım hariç. Bu konuda ne yapmam gerekiyor ve bu konu üzerinden ne kadar zaman geçerse yasal haklardan YARARLANAMAM.
Sayın Yağmur Kat malikleri kurulu kararları aksine yeni bir karar alınmadıkça yada mahkeme kararı ile iptal edilmedikçe geçerli ve bağlayıcııdır. Yönetime ihtar çekerek kararın uygulanmasını istemeli olumsuz yanıt almanız halinde ise Sulh Hukuk mahkemsinde dava açmalısınız.
29.11.2016 - Engin Yağmur
merhabalar,Yeni biten binamızda merkezi sistem ve ısı ölçer var, fakat müteahhit petek takmamış onları bizim takmamızı istiyor, müteahhit petekleri takmak zorundamıdır. İyi Çalışmalar.
Sayın Enis Taşınmaz satım sözleşmeniz ve müteahhit ile yapılan anlaşma şartları dahilinde müteahhite karşı yasal haklarınızı kullanabilirsiniz. Bir avukattan yardım almanızı öneririz.
28.11.2016 - enis
iyi günler, iyiki varsiniz. Sizlerden çok sey ögreniyorum. Denetçinin kat maliki olmasi yasal zorunluluktur diye bana cevap vermisdiniz. Simdiki sorum: Kiraciya vekâlet versem denetlemeye seçilebilirmi? Cevabiniz için çok tesekkürler. Kolay gelsin. Necla
Sayın Yürütücü Kat Mülkiyeti Kanunu 41.madde "Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu görevdeki tutumunu devamlı olarak denetler ve haklı bir sebebin çıkması halinde onu her zaman değiştirebilir. Hesapların denetlenmesi için yönetim plânında belli bir zaman konulmamışsa; bu denetim her üç ayda bir yapılır; bununla beraber haklı bir sebep çıkarsa, hesap denetlenmesi her zaman yapılabilir. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye veya üç kişilik bir denetim kuruluna verebilir; bu halde denetçi veya denetim kurulu yönetim plânında yazılı zamanlarda, eğer zaman yazılmamışsa, her takvim yılının birinci ayı içinde kat malikleri kuruluna verecekleri bir raporla denetimin sonucunu ve anagayrimenkulün yönetim tarzı hakkındaki düşüncelerini bildirir; bu rapor çoğaltılarak birer örneği taahhütlü mektupla kat maliklerine gönderilir. Denetçiler bu raporu ve verecekleri kararları ve gerekli gördükleri diğer hususları, (1) den başlayıp sıra ile giden sayfa numaraları taşıyan ve her sayfası noter mührüyle tasdikli bir deftere geçirip tarih koyarak altını imza ederler."amir hüküm olup denetçi kat maliki olmak zorundadır.Denetim işini bir başkasına yaptırsanız dahi yasal sorumluluk size ait olacaktır.
28.11.2016 - Necla Yürütücü
Apartmanimiza mantolama yapilacak biz de cati katinda oturuyoruz.Kendi cephemizin her tarafini 6 sene once mantolama yaptirdik.Alt katimizin da her tarafi mantolama yapildi.Bizden apartman icin para isteniyor birde catimiz aktigi halde apartman karismiyor.Bu parayi yonetime vermek zorundamiyiz?
Ssayın Oksuz KMK 42.madde gereği "Kat maliklerinden birinin isteği üzerine ısı yalıtımı, ısıtma sisteminin yakıt dönüşümü ve ısıtma sisteminin merkezi sistemden ferdi sisteme veya ferdi sistemden merkezi sisteme dönüştürülmesi, kat maliklerinin sayı ve arsa payı çoğunluğu ile verecekleri karar üzerine yapılır."karar alınmış ise mantolama giderlerine katılmanız gerekecektir. Çatı anataşınmazın ortak alanı olup bu nedenle zarar görmekte iseniz dava hakkınız bulunmaktadır.
28.11.2016 - Serkan oksuz
Karar defterleri yıllık mıdır? Yoksa karar defterleri sayfa bitimine kadar kullanılabilir miyiz?Noter sorduğumuz da karar defterleri sayfa bitimine kadar kullanabilirsiniz dediler, (2014 tarihinde tasdik edilmiş olan defter vardı devam edildi )ne yapalım benim bildiğim yıllıktır, yönetim defterleri için farklı bir süreç var mıdır?ayrıca işletme defteri tutmak zorunlu mudur?excelden düzenlemesini yapıyorum gelir giderleri düzenli tutmaya çalışıyorum.
Ssayın Gülşen KMK 32.madde "Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim plânı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve denetçiler, katmalikleri kurulunun kararlarına uymakla yükümlüdürler. Anagayrimenkulün kullanılmasından veya yönetiminden dolayı kat malikleri arasında veya bunlarla yönetici ve denetçiler arasında veya denetçilerle yöneticiler arasında çıkan anlaşmazlıklar, kat malikleri kurulunca çözülür vekarara bağlanır. Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır, karara aykırı oy verenler bu aykırılığın sebebini belirterek imza koyarlar. Bir husus hakkında ilerde çıkan anlaşmazlıklar, karar defterinde aynıhususa dair daha önce verilmiş bir karar varsa kaide olarak ona göre çözülür." bilginize sunulmuştur.Karar defteri biteme kadar kullanılır ancak her yıl Ocak ayı sonuna kadar ara tasitiki yaptırılmalıdır. İşletme defterini ayrıca tutabilirsiniz bu durumda işletme defteri de noter onaylı olmaldıır.
28.11.2016 - GÜLŞEN